Andreea Pintea

imagine. create. cook.

Tocăniţă de viţel cu cartofi copţi

Lasă un comentariu

E toamnă, e frig şi afară plouă de câteva zile. E clar că avem nevoie de o mâncare caldă, cu arome intense şi care să ne încălzească trupurile şi sufletele. Aşa s-a născut această tocăniţă delicioasă, o tocăniţă care a devenit imediat favorita familiei. Deşi eu am preferat să o servesc cu nişte cartofi copţi, se poate la fel de bine transforma într-un fel de mâncare „într-o oală”- pe stilul „one pot food” după cum o numesc englezii.

Ingrediente – 4 porţii

300 grame carne de viţel

3 morcovi

1 ceapă

2 linguri ulei

3 ardei – de orice culoare, dar pot fi şi combinaţi

condimente

350-400 grame cartofi

30 grame unt

Preparare

Într-o cratiţă cu pereţii groşi punem la încălzit uleiul. Ceapa o tăiem cât de mărunt posibil şi o punem peste uleiul încins. Aruncăm şi un pic de sare şi punem capacul. Lăsăm ceapa să se înmoaie, iar apoi adăugăm bucăţile de carne de viţel. Le lăsăm pentru câteva minute să se împrietenească alături de ceapă. Apoi li se vor alătura şi morcovii tăiaţi rondele şi o jumătate de cană de apă. Lăsăm totul la foc încet să fiarbă, iar când apa a scăzut adăugăm şi cei trei ardei tăiaţi cuburi. Mai punem încă o jumătate de cană de apă şi lăsăm să fiarbă, încet, încet – cu capac. Vom completa cu câte puţină apă până când carnea va fi făcută bine – mie mi-a luat cam o oră. Când carnea noastră este gata stingem focul şi adăugăm 2-3 linguri de smântână, amestecând foarte bine pentru a o încorpora repede şi pentru a nu se îmbrânzi. Verificăm de sare şi eventual piper şi lăsăm să se odihnească puţin cu capacul pus.

Cartofii i-am curăţat, întrucât nu au fost foarte mari i-am tăiat doar în jumătate. Am preîncălzit cuptorul la 220 de grade şi am uns cu unt din belşug o tavă ceramică. Am aruncat cartofii în tavă, am mai pus câteva bucăţele de unt printre ei, i-am condimentat cu sare şi rozmarin şi i-am dat la cuptor. În aproximativ 15-20 de minute sunt gata. Cam la jumătatea timpului i-am scos din cuptor şi i-am întors – prin agitarea tăvii, ca să fiu sigură că se vor rumeni frumos pe ambele părţi.

Am servit tocăniţa de viţel alături de câţiva cartofi copţi. Delicios pentru a ne încălzi sufletele în acest anoptim.

Lasă un răspuns

